Procedury zapewnienia bezpieczeństwa w Doris SPA w związku z pandemią COVID-19
Na podstawie wytycznych Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego
i wewnętrznych zasad bezpieczeństwa.
Szanowni Państwo w trosce o najwyższą dbałość w zakresie bezpieczeństwa Gości i naszych Pracowników zobligowaliśmy się do postępowania zgodnie z poniższymi zapisami przygotowanych przez nas zasad.
#StopWirusowi
#BezpiecznePowroty
PRACOWNICY DORIS SPA I DBAŁOŚĆ O BEZPIECZEŃSTWO NASZYCH GOŚCI
Wszyscy nasi Pracownicy dokonują samooceny stanu zdrowia przed pojawieniem się w pracy zgodnie z https://www.pacjent.gov.pl/...
Dodatkowo każdy Pracownik jak i pracownicy firm kooperujących przed rozpoczęciem pracy zobligowani są do:
- W wyznaczonym miejscu Obiektu wykonania pomiaru temperatury ciała przy użyciu bezdotykowego termometru każdej osobie będącej Pracownikiem Doris SPA lub Pracownikiem naszych Kooperantów.
- Nasi Pracownicy i Pracownicy naszych Kooperantów są dopuszczani do czynności zawodowych tylko i wyłącznie wtedy kiedy ich temperatura nie przekracza 38℃ oraz nie wykazują innych objawów takich jak: kaszel, katar, duszności, problemy z oddychaniem.
- W przypadku wystąpienia temperatury przekraczającej 38℃ lub wystąpienia objawów takich jak kaszel, katar, duszności, problemy z oddychaniem, Pracownicy nie zostają dopuszczeni do pracy i wskazuje się im zalecenie postępowania zgodnego z wytycznymi GIS.
- Kadra kierownicza została zobligowana do systematycznej weryfikacji stanu zdrowia podległych Pracowników i udzielania im pomocy jeśli nastąpi taka konieczność.
- Realizujemy politykę bezpieczeństwa. W trosce o zdrowie nas wszystkich zobligowaliśmy naszych Pracowników do bezwzględnego stosowania środków ochrony osobistej takich jak przyłbice, maseczki i rękawiczki. Zasady te stosujemy w zależności od stanowiska pracy.
- Wszyscy nasi Pracownicy i Pracownicy naszych Kooperantów stosują wskazania do systematycznego używania środków dezynfekujących podczas wykonywania swoich obowiązków służbowych.
- Zastosowaliśmy zasadę zachowania minimalnej odległości 2 metrów pomiędzy Pracownikami wykonującymi swoje obowiązki służbowe oraz zastosowaliśmy taki sam dystans w stosunku do naszych Gości.
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Pracowników – łatwo dostępne i widoczne dozowniki na zapleczach, szatniach itp.
- Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – szatni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.
- Przebywanie w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób i/lub zachowanie bezpiecznej odległości.
- Tam gdzie jest to praktyczne i bezpieczne zmodyfikowaliśmy zadania i procesy w celu zwiększenia fizycznych odległości między pracownikami, a gdzie to możliwe, wykorzystujemy do komunikacji telefony.
KODEKS BEZPIECZNYCH PRAKTYK
RECEPCJA
- Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek/ przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
- Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej, poręczy przy głównym wejściu, terminali, kart pokojowych, kanap, foteli, itp.
- Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji, używanie jednorazowych lub zdezynfekowanych długopisów.
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym.
- Zakaz bezwzględny przebywania w pokoju hotelowym osób niezameldowanych.
- Udostępnienie do sprzedaży środków dezynfekujących, rękawiczek oraz maseczek.
- W przypadku pojawienia się Gościa z objawami choroby, Obiekt zastrzega sobie prawo do nie zameldowania z zachowaniem zadatku.
- Przy ladzie recepcyjnej stoi maksymalnie 2 Gości z zachowaniem odległości lub rodzina.
- Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji w lobby hotelowym. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce - minimum 2 metry
- Zachęcamy Gości do rozliczeń bezgotówkowych.
- Informowanie Gości o wprowadzonych procedurach.
- Obowiązują godziny doby hotelowej 16:00-11:00.
POKÓJ HOTELOWY
- Obowiązkowe dezynfekcja każdego opuszczanego przez Gościa pokoju i wietrzenie przez minimum 1 h przed przyjęciem kolejnego, podczas pobytu po uprzednim ustaleniu godzin w jakich pokój będzie dostępny.
- Procedury sprzątania, dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, pilota TV, armatury, poręczy, wietrzenie pokoju hotelowego dostosowane do potrzeb epidemicznych.
- Usunięcie z pokoi na stałe elementów dekoracyjnych.
- Sprzątanie pokoi podczas pobytów odbywa się w trzeciej dobie pobytulub na życzenie tylko podczas dłuższej nieobecności Gościa w pokoju.
- Wietrzenie pokoi, prosi się o pozostawienie uchylonych okien przez Gości hotelowych.
- Pościel i ręczniki prane są w temp. min 60ºC z dodatkiem detergentu.
- Zakaz używania hotelowych suszarek nadmuchowych.
- Wymiana ręczników odbywa się w recepcji SPA
GASTRONOMIA: JADALNIA/KAWIARNIA HAVANA
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu.
- Wprowadzenie odpowiednich bezpiecznych odległości między stolikami / krzesłami.
- Każdorazowa dezynfekcja stołów, krzeseł, menaży, porcelany, tac, karty menu, itp., wymiana przekładek, wyparzanie sztućców, po każdym Gościu.
- Możliwość mierzenia temperatury (bezdotykowym termometrem) przy przyjściu Gościa do strefy gastronomicznej, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych obsługa uniemożliwia przebywanie Gościa w części gastronomicznej. Procedura może być powtórzona - decyduje Pracownik.
- Stosujemy wietrzenie pomieszczeń.
- Posiłki serwowane na miejscu przynosimy na tacach, które myjemy i dezynfekujemy każdorazowo po użyciu.
- Posiłki serwowane na wynos lunch pakiety wydajemy bezkontaktowo, na ladzie w jednorazowych opakowaniach.
- Obsługa nosi maseczki lub przyłbice oraz rękawiczki, każdorazowo dezynfekuje ręce po wykonanej usłudze.
- Wymagana jest każdorazowa dezynfekcja stolika po zakończeniu obsługi gości lokalu gastronomicznego przy danym stoliku. Po zakończonej dezynfekcji stolik powinien zostać oznaczony napisem: „zdezynfekowano”.
- Restrykcyjne przestrzeganie zasad higieny, dobrych praktyk higienicznych,
- Utrzymywanie wysokiego stopnia higieny osobistej, w tym dbanie o odpowiednią, czystą i – w razie potrzeby – ochronną odzież,
- Stałe stosowane dobrych praktyk higienicznych (regularne mycie rąk, powstrzymywanie się od niehigienicznych zachowań, na przykład kichania czy kaszlenia, przy produkcji lub styczności z żywnością, szczególna dbałość o czystość toalet itp.).
POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
- W pomieszczeniach sanitarnohigienicznych wywieszone zostały instrukcje dot. mycia rąk.
- Regularna dezynfekcja toalet. Stosujemy ręczniki papierowe do wycierania rąk.
- Wprowadzenie ograniczenia korzystania z Sali zabaw – rezerwacja indywidualna na godziny przerwami na dezynfekcję, ustala recepcja.
- Regularna dezynfekcja wszystkich zabawek oraz udostępnienie dozowników ze środkiem dezynfekującym dla opiekunów dzieci.
- Regularna dezynfekcja wind hotelowych.
SPA & WELLNESS
- Zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni SPA & Wellness i odległości pomiędzy nimi.
- Regularna dezynfekcja wszystkich pomieszczeń, sprzętów, opakowań kosmetyków.
- Wprowadzenie bezpiecznej odległości między stanowiskami do zabiegów fizykalnych, indywidualne stanowiska kosmetyczne oraz do masażu.
- Stosowanie przez personel SPA & Wellness maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
- W szatni basenowej jednocześnie mogą przebywać max. 4 osoby, w przeciwnym razie prosimy o oczekiwanie w kolejce zachowując bezpieczną odległość.
- Ograniczamy poruszanie się pacjentów po gabinecie, aby zminimalizować możliwość kontaktów.
- Nieprzyjmowani są Goście na zabiegi, którzy są zaziębieni, z kaszlem, termometry są dostępne w recepcji.
- Rozłożenie w czasie wizyty, aby zmniejszyć liczbę osób przebywających w gabinecie w tym samym czasie. W gabinecie może przebywać tylko tylu Gości, ile jest stanowisk do ich obsługi.
- Organizacja trybu pracy dokonywana jest z uwzględnieniem systemu zmianowego i rotacyjnego, tak aby nie dochodziło do mieszania się pracowników pracujących na danej zmianie. Dopuszczalna jest praca tego samego zespołu przez cały dzień.
- W miarę możliwości w dniu poprzedzającym planowaną wizytę personel kontaktuje się z Gościem w celu potwierdzenia wizyty i potwierdzenia dobrego stanu zdrowia, pozwalającego na odbycie zabiegu.
- Zamieściliśmy czytelną informację przy wejściu do obiektu o zakazie korzystania Strefy SPA i Wellness w tym z basenów i saun osób z objawami jakiejkolwiek ostrej infekcji, przede wszystkim dróg oddechowych.
Wytyczne dla Gości:
- Nosić osłonę nosa i ust oraz rękawice ochronne (jeśli jest to możliwe, ze względu na rodzaj wykonywanego zabiegu).
- Nie używać telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi.
- Gość przychodzi na zabieg bez osób towarzyszących.
- Poinformujemy Gościa o zaleceniu posiadania własnych środków ochronnych.
- Umożliwiamy Gościowi zakup maski.
UWAGA:
Ze względu na obostrzenia wynikające z COVID-19, od 6 czerwca do odwołania ze Strefy Wellness w DORIS SPA mogą korzystać wyłącznie Goście hotelu.
Do odwołania wstrzymana jest sprzedaż nowych karnetów.
Niezbędne jest zachowanie dystansu 2-metrowej odległości pomiędzy osobami stojącymi w kolejce oraz w otoczeniu pływalni, tj. szatni, przebieralni, toalet, natrysków, brodzika i utrzymaniu minimalnej odległości od innych osób wynoszącej 2 m, także podczas pływania w basenie.
Użytkownicy przy wejściu na teren szatni są zobowiązani do dezynfekcji rąk.
W przypadku jacuzzi, gdy nie ma możliwości zachowania dystansu społecznego zaleca się – korzystanie pojedynczo lub w kilka osób, które na co dzień mieszkają się sobą.
FITNESS
- Każdorazowa, po użyciu, dezynfekcja sprzętów udostępnianych Gościom przez personel hotelu: w tym maty, kije, itp.
- Dezynfekcja dłoni Gości przed wejściem.
OGÓLNE
- W związku z zagrożeniem wirusem COVID -19 Dyrekcja ma prawo do zawieszenia lub ograniczenia usług, które zwiększałyby zagrożenie Gości oraz Personelu Doris SPA.
- Dezynfekujemy sprzęt hotelowy udostępniany gościom (rowery, kijki do nordic walking) po każdym użyciu.
- Wymiana ręczników odbywa się w recepcji SPA.
- Precyzyjnie dozowane są profesjonalne środki myjące.
- Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności.
- Przygotowane jest pomieszczenie dla ewentualnej izolacji osoby z podejrzeniem choroby.
- Stosowanie zaleceń wg zaleceń GIS i WHO.
- Kontakt do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kołobrzegu: tel. 94 352 35 54
Telefony alarmowe Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kołobrzegu:
tel.694 493 755 oraz 692 416 706 (w sytuacjach awaryjnych)
Infolinia NFZ tel. 800 190 590.
Rezerwacja, wpłacenie zaliczki, zakwaterowanie lub korzystanie z jakichkolwiek usług Doris SPA jest równoważne z akceptacją i stosowaniem się do niniejszych Procedur.
UWAGI DODATKOWE:
Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracownika.
- Pracownicy/obsługa lokalu powinni zostać poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
- Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach gis.gov.pl lub https://www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.
- W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem należy niezwłocznie odsunąć
pracownika od pracy i odesłać transportem indywidualnym (własnym lub sanitarnym) do domu lub w przypadku gdy jest to niemożliwe, pracownik powinien oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie od innych osób. - W przypadku, gdy nie ma możliwości dedykowania pomieszczenia dla osoby podejrzanej o zakażenie należy wydzielić miejsce w którym osoba ta bezpiecznie poczeka na transport w odległości min 2 od pozostałych osób.
- Należy wstrzymać przyjmowanie klientów, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
- Zaleca się ustalenie obszaru, w którym poruszał się i przebywał pracownik, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami gabinetu, oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Rekomenduje się stosowanie się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u gościa/klienta zakażenia koronawirusem.
- W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby, jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, osoba nie powinna zostać wpuszczona na teren lokalu. Powinna zostać poinstruowana o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
- Zgłoszenie incydentu do kierownictwa obiektu, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu, oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Ustalenie listy pracowników oraz klientów, o ile to możliwe, obecnych w tym samym czasie w części/ częściach lokalu, w których przebywał gość, i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.