Regulamin Obiektu - Doris Spa & Wellness w Kołobrzegu
§1 PRZEDMIOT REGULAMINU
- Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Obiektu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty meldunkowej, dokonanie rezerwacji lub zapłatę zadatku bądź całej należności za pobyt w Obiekcie. Dokonując tych czynności, Gość potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego warunki.
- Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Doris SPA.
- Regulamin dostępny jest w holu głównym Obiektu, w Recepcji oraz na stronie internetowej www.dorisspa.pl.
§2 DOBA POBYTU
- Pokój w Doris SPA wynajmowany jest na doby.
- Doba w pokojach trwa od godz. 16:00 w dniu przyjazdu do godz. 11:00 dnia następnego. W przypadku braku określenia czasu pobytu przy najmowaniu pokoju, przyjmuje się, że został on wynajęty na jedną dobę.
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia należy zgłosić w Recepcji do godz. 9:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju. Obiekt uwzględni takie życzenie w miarę dostępności miejsc.
- Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w przypadku nieprzestrzegania Regulaminu.
- Pozostanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy po godzinie 11:00 traktowane jest jako przedłużenie pobytu. W takim przypadku Recepcja naliczy opłatę za kolejną dobę wynajmu pokoju zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres pobytu, za który uiścił opłatę.
- Informacji na temat opłat za przedłużenie doby udziela Recepcja. Opłaty te wynoszą:
- przedłużenie do godz. 14:00 – 100 PLN,
- przedłużenie do godz. 18:00 – 200 PLN,
- przedłużenie po godz. 18:00 – pełna opłata za dobę.
§3 REZERWACJA I MELDUNEK
- Gość zobowiązany jest do okazania dokumentu tożsamości ze zdjęciem podczas zameldowania. Odmowa okazania dokumentu uniemożliwia zameldowanie.
- Gość osobiście wpisuje swoje imię i nazwisko oraz składa podpis na karcie meldunkowej. Pozostałe dane meldunkowe mogą zostać uzupełnione przez pracownika Recepcji na życzenie Gościa.
- Zmotoryzowani Goście są zobowiązani podać numer rejestracyjny pojazdu podczas zameldowania, niezależnie od miejsca parkowania pojazdu.
- Parkowanie na terenie Obiektu jest płatne – 30 PLN za dobę.
- Za zgodą Obiektu można przechowywać rowery za opłatą 20 PLN/rower za dobę.
- Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub kradzież pojazdów Gości ani rzeczy w nich znajdujących się, dokonanych przez osoby trzecie (art. 846 §4 Kodeksu Cywilnego).
- Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gościa, który wykazuje nieuprzejme lub agresywne zachowanie, znajduje się w stanie nietrzeźwości albo podczas wcześniejszego pobytu rażąco naruszył postanowienia Regulaminu (np. wyrządził szkody, zakłócił porządek lub w inny sposób uniemożliwił spokojny pobyt innych Gości).
§4 WARUNKI REZERWACJI
- Rezerwacja jest gwarantowana po wpłacie zadatku w wysokości minimum 30% wartości pobytu. Brak wpłaty może skutkować anulowaniem rezerwacji.
- Rezerwacje niegwarantowane ważne są do godz. 18:00 w dniu przyjazdu. Po tym czasie, w przypadku nieprzybycia Gościa, rezerwacja zostanie anulowana. W przypadku późniejszego przyjazdu należy poinformować Recepcję do godz. 14:00 w dniu przyjazdu.
- Rezerwacje niegwarantowane przyjmowane są jedynie na dzień przed planowanym przyjazdem i mogą dotyczyć maksymalnie jednego pokoju. Ich anulowanie po godz. 18:00 w dniu przyjazdu skutkuje naliczeniem opłaty za jedną dobę.
- Gość może zmienić termin rezerwacji bezpłatnie, pod warunkiem zgłoszenia zmiany co najmniej 7 dni przed pierwotnym terminem (jeżeli nie dotyczy on dni świątecznych lub długich weekendów wolnych od pracy).
- Doris SPA zastrzega sobie prawo do odmowy zmiany terminu rezerwacji w przypadku braku dostępnych miejsc lub innych okoliczności uniemożliwiających realizację zmiany. W razie rezygnacji z pobytu z tego powodu zadatek nie podlega zwrotowi.
§5 POBYT
- Opłaty za pobyt oraz opłaty dodatkowe, w tym opłatę uzdrowiskową, należy uiścić w momencie zakwaterowania lub do 2 godzin od zameldowania.
- W przypadku wcześniejszego wyjazdu lub opóźnienia przyjazdu, Obiekt nie zwraca opłat za niewykorzystane usługi.
- Osoby niezameldowane mogą przebywać w pokoju Gościa od godz. 9:00 do 22:00. Przebywanie po godzinie 22:00 skutkuje naliczeniem opłaty za dokwaterowanie zgodnie z cennikiem.
- Obiekt zastrzega sobie prawo do pobrania przy zameldowaniu preautoryzacji karty kredytowej w wysokości należności za cały pobyt oraz dodatkowo 200 PLN na dodatkowe usługi.
- W przypadku zgubienia lub zniszczenia klucza Gość pokrywa koszt wymiany zamka, a w przypadku karty – 30 zł.
- Na życzenie Gościa możliwa jest zmiana pokoju za dodatkową opłatą w wysokości 200 zł, która obejmuje sprzątanie opuszczanego pokoju oraz przygotowanie nowego.
§6 USŁUGI DODATKOWE
- Obiekt świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług Gość jest proszony o niezwłoczne zgłoszenie uwag w Recepcji, co umożliwi pracownikom odpowiednią reakcję i poprawę standardu świadczonych usług.
- Obiekt ma obowiązek zapewnić Gościom:
- warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,
- bezpieczeństwo pobytu, w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o Gościu,
- profesjonalną i uprzejmą obsługę we wszystkich obszarach świadczonych usług,
- sprzątanie pokoju oraz wykonywanie niezbędnych napraw urządzeń podczas nieobecności Gościa; w jego obecności jedynie wtedy, gdy wyrazi on taką wolę,
- wymianę pościeli raz na każde 7 dni pobytu.
- Dodatkowo, na życzenie Gościa, Obiekt nieodpłatnie świadczy następujące usługi:
- udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą,
- budzenie o wyznaczonej godzinie,
- przechowanie bagażu Gościa w razie wcześniejszego przybycia do momentu przygotowania pokoju,
- zamawianie taksówek.
- Goście mogą nieodpłatnie korzystać z kompleksu basenów i saun w godzinach ich otwarcia.
- Dla Gości korzystających z pobytów zdrowotnych dostępna jest sala fitness z możliwością konsultacji ćwiczeń z instruktorem (od poniedziałku do piątku).
- Zajęcia wspólne z instruktorem (poranny rozruch i aqua aerobic) prowadzone są dla grup liczących powyżej 8 osób.
- W przypadku mniejszej liczby chętnych ćwiczenia odbywają się samodzielnie, we własnym zakresie.
- Wszelkie dodatkowe komplety pościeli oraz ręczników (również dla dodatkowej, trzeciej osoby) dostarczane są w miarę możliwości nie później niż do godziny 21:00.
- Do dyspozycji Gości przebywających w Obiekcie z dziećmi pozostają: łóżeczko, wanienka i przewijak (po wcześniejszej rezerwacji). Opłata za skorzystanie z nich jest zawarta w Cenniku.
§7 ODPOWIEDZIALNOŚĆ OBIEKTU
- Odpowiedzialność Obiektu za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Gościa do Obiektu regulują przepisy art. 846–849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Obiektu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu w Recepcji.
- Gość powinien niezwłocznie zawiadomić Recepcję o wystąpieniu szkody, gdy tylko ją zauważy.
- Obiekt ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną wyłącznie wtedy, gdy przedmioty te zostaną oddane na przechowanie do depozytu.
- Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu przedmiotów o dużej wartości, znacznych kwot pieniędzy, przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu oraz przedmiotów wielkogabarytowych, przekraczających możliwości przechowania w depozycie.
- Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę pojazdu należącego do Gościa, ani za przedmioty w nim pozostawione czy żywe zwierzęta – niezależnie od tego, czy pojazd został zaparkowany na terenie Obiektu, czy na parkingu przed frontem Obiektu.
- Lista kanałów telewizyjnych jest dostępna w Recepcji. Obiekt zastrzega sobie prawo do zmiany i dowolnej konfiguracji programów telewizyjnych oraz radiowych.
§8 ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju zostaną odesłane na wskazany przez Gościa adres na jego koszt.
- W przypadku braku takiej dyspozycji Obiekt przechowa powyższe przedmioty przez okres trzech miesięcy. Ze względu na swoją specyfikę artykuły spożywcze przechowywane są maksymalnie przez 24 godziny.
§9 CISZA NOCNA
- W Obiekcie obowiązuje cisza nocna w godzinach od 22:00 do 7:00 dnia następnego.
- W godzinach ciszy nocnej Goście oraz inne osoby korzystające z usług Obiektu są zobowiązane do zachowania, które w żaden sposób nie zakłóca spokoju innych osób.
- W przypadku, gdy mimo próśb Gość nadal zakłóca spokój innych osób, może zostać zobowiązany do pokrycia kosztów pobytu Gości, którym zakłócił wypoczynek.
§10 REKLAMACJE
- Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług.
- Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej w Recepcji Doris SPA podczas trwania pobytu, pod rygorem nieważności.
- Wszelkie reklamacje przyjmuje Recepcja.
- Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług.
§11 POBYT ZWIERZĄT
- Za dodatkową opłatą Obiekt akceptuje zwierzęta w wybranych pokojach. Jeśli brak jest dostępnych pokoi przeznaczonych dla zwierząt, przyjęcie zwierzęcia jest niemożliwe.
- Zgodę na pobyt zwierzęcia w Obiekcie wydaje Recepcja po wcześniejszym ustaleniu szczegółów dotyczących m.in. rasy i zachowania zwierzęcia.
- Koszt pobytu zwierzęcia wynosi 150 zł/dobę w przypadku małego zwierzęcia (do 15 kg).
- W Obiekcie mogą przebywać jedynie zwierzęta domowe (psy, koty), z wyłączeniem psów uznawanych za groźne lub agresywne (m.in. rasy: Pitbull, Rottweiler, Doberman, Amstaff, Buldog itp.).
- Do Obiektu przyjmowane są wyłącznie zwierzęta zdrowe, posiadające aktualne szczepienia.
- Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest do prowadzenia go na uwięzi i w kagańcu na terenie Obiektu oraz do natychmiastowego usuwania wszelkich nieczystości pozostawionych przez zwierzę.
- Wszelkie szkody w mieniu Obiektu lub innych Gości, jak również zabrudzenia wymagające dodatkowej pracy personelu, spowodowane przez zwierzęta będą wyceniane przez Dyrekcję Obiektu, a ich kosztami zostaną obciążeni właściciele.
- Zwierzęta powinny przebywać wyłącznie w wyznaczonych pokojach. Psy muszą być wyprowadzane na smyczy i w kagańcu, zawsze pod opieką właściciela lub osoby upoważnionej.
- Obowiązuje bezwzględny zakaz wprowadzania zwierząt do punktów gastronomicznych oraz innych ogólnodostępnych miejsc (m.in. Centrum SPA, Sala Zabaw) na terenie Doris SPA.
- Jeżeli pościel, kapa lub inne elementy wyposażenia w pokoju, w którym przebywa zwierzę, zostaną zabrudzone (np. sierścią, błotem) lub uszkodzone, właściciel jest zobowiązany do ich odkupienia zgodnie z Cennikiem stanowiącym załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Właściciele są odpowiedzialni za zachowanie ciszy przez swoje zwierzęta i niezakłócanie spokoju innym Gościom. W przypadku powtarzających się skarg ze strony Gości lub Personelu, Obiekt zastrzega sobie prawo do zażądania usunięcia zwierzęcia na koszt właściciela.
- Wszystkie szkody w mieniu Doris SPA lub mieniu innych Gości, spowodowane przez zwierzęta, będą wyceniane przez Dyrekcję Obiektu, a ich kosztami zostaną obciążeni właściciele.
§12 ZAKAZ PALENIA
- Na terenie Obiektu – w tym w pokojach, na balkonach i tarasach – obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych zgodnie z ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 81, poz. 529). Wyjątek stanowią wyznaczone miejsca na terenie Doris SPA (np. taras przy kawiarni, przed wejściem głównym do Obiektu).
- Złamanie zakazu palenia papierosów i wyrobów tytoniowych w pokoju jest równoznaczne z wyrażeniem przez Gościa zgody na pokrycie kosztów dearomatyzacji pokoju w wysokości 1100 zł.
- Za nieprzestrzeganie zakazu palenia na terenie Obiektu, poza sytuacją z ust. 2, Recepcja obciąży Gości karą w wysokości 300 zł netto, która zostanie doliczona do rachunku za pobyt.
§13 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
- Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabrania się używania w pokojach i innych pomieszczeniach grzałek oraz urządzeń elektrycznych, które nie stanowią wyposażenia tych pomieszczeń (wyjątek stanowią ładowarki i zasilacze urządzeń RTV lub komputerowych). W przypadku naruszenia tego zakazu Gość ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w wyniku takiego działania.
- W pokojach Obiektu nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych.
§14 POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Gość wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych przez Doris SPA Sp. J. z siedzibą w Kołobrzegu (ul. Jana Kasprowicza 22, 78-100 Kołobrzeg) w celu realizacji pobytu Gościa oraz korzystania przez niego z pozostałych usług świadczonych przez Obiekt. Gość ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
- Zakazuje się prowadzenia w Obiekcie akwizycji, sprzedaży obnośnej, a także wszelkiej działalności hazardowej.
- W przypadku rażącego naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu lub powszechnie obowiązujących zasad współżycia społecznego, Obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka jest zobowiązana do:
- niezwłocznego zastosowania się do żądań Personelu i Recepcji,
- uregulowania ewentualnych zaległych należności,
- pokrycia kosztów ewentualnych zniszczeń,
- opuszczenia terenu Obiektu.
- Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia, które nie narusza ich funkcjonalności ani bezpieczeństwa użytkowania, Gościom nie wolno wprowadzać w pokojach żadnych zmian.
- Obiekt zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w zakresie planu pobytu, godzin wydawania posiłków, a także dopłat do usług dodatkowych oraz dostępnych atrakcji. Prawo do zmian dotyczy również Gości posiadających rezerwację gwarantowaną i Gości aktualnie przebywających w Obiekcie.
- Obsługa Doris SPA będzie niezmiernie wdzięczna za współpracę w przestrzeganiu niniejszego Regulaminu, którego celem jest zapewnienie komfortu oraz bezpieczeństwa wszystkim naszym Gościom.
§15 Obowiązek meldunkowy i ochrona małoletnich
- Zgodnie z Ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. 2022 poz. 1191 z późn. zm.) w zakresie obowiązku meldunkowego oraz Rozporządzeniem Ministra Sportu i Turystyki z dnia 16 listopada 2011 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. 2011 nr 259 poz. 1553), personel hotelu jest zobowiązany do rejestrowania tożsamości wszystkich gości, w tym małoletnich.
- Mając na uwadze przepisy Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego z dnia 25 lutego 1964 r. (Dz.U. 2020 poz. 1359 z późn. zm.), hotel jest zobowiązany do identyfikacji dziecka oraz ustalenia jego relacji z osobą dorosłą, pod której opieką się ono znajduje. Ma to na celu zapewnienie należytej opieki oraz bezpieczeństwa małoletnim gościom, zgodnie z zasadami ochrony dzieci przewidzianymi w prawie krajowym i międzynarodowym.
- W związku z powyższym, personel hotelu może żądać przy meldunku małoletnich dodatkowych dokumentów, takich jak:
- dowód tożsamości (lub inny dokument potwierdzający wiek),
- pisemna zgoda opiekunów prawnych (w przypadkach, gdy wymaga tego sytuacja).
- W przypadku małoletnich podróżujących bez opiekunów, hotel – kierując się przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz koniecznością dochowania standardów bezpieczeństwa – może wymagać:
- oficjalnego dokumentu potwierdzającego wyraźną zgodę opiekunów prawnych na pobyt dziecka w obiekcie,
- kontaktu telefonicznego z opiekunem prawnym, w celu potwierdzenia, że pobyt dziecka odbywa się za jego wiedzą i zgodą.
- W razie braku możliwości uzyskania wymaganej zgody lub potwierdzenia od opiekunów prawnych, hotel może odmówić przyjęcia małoletniego, kierując się obowiązującymi przepisami (w tym Kodeksem rodzinnym i opiekuńczym oraz ustawą o ewidencji ludności) oraz ogólnymi zasadami ochrony małoletnich.
Obsługa Doris SPA będzie Państwu bardzo wdzięczna za współpracę w przestrzeganiu niniejszego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu komfortu i bezpieczeństwa pobytu wszystkich naszych Gości.
Kontakt & Lokalizacja
Adres:
Doris Spa & Wellness
ul. Jana Kasprowicza 22, 78-100 Kołobrzeg
📧 rezerwacje@dorisspa.pl
☎️ +48 94 35 233 72
🌐 www.dorisspa.pl